Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

Μάσκες και Προσωπεία


Αποκριά < Η λέξη προέρχεται από το μεσαιωνικό επίθετο απόκρεως (ημέρα) < από στερητικό + κρέως (αιτιατική γενική του ουσιαστικού κρέας): η τελευταία ημέρα κρεοφαγίας πριν από κάθε νηστεία.
Την περίοδο αυτή, συνηθίζεται να μην τρώνε κρέας οι Χριστιανοί. Ωστόσο, τις μέρες της αποκριάς τις έχουμε συνδέσει με απίστευτα γλέντια, parties, χορούς, μεταμφιέσεις...Οι άνθρωποι πίνουν, πολύ συχνά μεθούν, αφήνοντας τον εαυτό τους ελεύθερο και κάνοντας πράξεις, τις οποίες υπό άλλες συνθήκες ίσως να μην τις έκαναν...

Δεν μου αρέσουν οι απόκριες...Ξέρω ότι τώρα που το διαβάζεις μπορεί να με περνάς για τρελή, όμως είναι μια πραγματικότητα...

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να μεταμφιεστώ για να περάσω καλά...Γιατί θα πρέπει να υποδυθώ έναν ρόλο, να υποκριθώ πως είμαι ένας άλλος άνθρωπος ή ένα άλλο πλάσμα, να χάσω έστω προσωρινά την ταυτότητά μου, για να διασκεδάσω...Μήπως αυτές οι μέρες απενοχοποιούν την διαρκή μεταμφίεσή μας στον ιδιωτικό και δημόσιο χώρο στον οποίο κινούμαστε;

Παλαιότερα, οι απόκριες είχαν ένα νόημα. Τελούνταν για να τιμήσουν τον Θεό Διόνυσο. Οι άνθρωποι είχαν άλλα ήθη και έθιμα και σαφώς είχαν άλλη ποιότητα στο χαρακτήρα τους.

Στη σημερινή εποχή, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τόσο συχνά μάσκες για να καλύπτονται ο ένας από τον άλλο. Όταν καθημερινά έχεις να κάνεις με τόσους "μεταμφιεσμένους" ανθρώπους, τι να τις κάνεις τις απόκριες; Είναι σκληρό αυτό που γράφω, αλλά πραγματικά σκέψου πόσες φορές έχεις γνωρίσει ανθρώπους που αλλιώς τους μετράς, γιατί προφανώς σε αρχικό στάδιο σου έδειξαν άλλο από αυτό που είναι και, στη συνέχεια, ανακαλύπτεις ότι έκανες λάθος...

Πόσες φορές έκανες σχέση με κάποιον άνθρωπο που στην πορεία μεταλλάχθηκε, σου έδειξε τον πραγματικό του εαυτό, σε τρόμαξε, και εσύ έμεινες να αναρωτιέσαι...Μα, εγώ αυτόν τον άνθρωπο ερωτεύτηκα και αγάπησα;

Δεν βγάζω τον εαυτό μου έξω από την κατηγορία της μεταμφίεσης...ποιος είναι αυτός που δεν το κάνει; Ο διαρκής αγώνας για επιβίωση μας έχει κάνει να φορούμε μάσκες ώστε να "γλυτώνουμε" από διάφορες ανεπιθύμητες καταστάσεις...Προσπαθώ, όμως, όσο μπορώ να είμαι ειλικρινής πάνω απ' όλα με εαυτό μου και μετά με όλους αυτούς που αγαπώ και υπολογίζω...

Καλή Αποκριά!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: